Фізичний та емоційний стан людини багато в чому залежить від світла. Про це давно відомо світлодизайнерам, які проектують торгове освітлення таким чином, щоби впливати на настрій відвідувачів магазинів. Хороша освітленість з акцентом на товарі продовжує час перебування покупців у приміщенні, як наслідок – сприяє збільшенню продажів.
Існує кілька варіантів освітлення торгових залів, але є й загальні правила, яких потрібно дотримуватися. У цій статті ми розглянемо, як правильно організувати світло, які освітлювальні прилади краще застосовувати в конкретних випадках, поговоримо про параметри, на які потрібно звертати увагу при виборі ламп.
Спільне освітлення торгових приміщень
Незалежно від того, який товар ви продаєте, завжди потрібно дотримуватись головного правила при розробці світлової концепції – світло не повинно завдавати дискомфорту відвідувачам. Отже, торгове освітлення має бути слабким чи занадто яскравим. При недостатній освітленості площ покупець буде напружувати зір і навряд чи захоче прийти до вас знову. Надмірно яскраве світло може засліплювати, і це також слід враховувати при виборі та розміщенні освітлювального обладнання.
Освітлення магазинів, торгового залу – професійний підхід
При розробці світлового проекту дуже важливо враховувати специфіку торгової точки. Наприклад, для продуктових і великоформатних магазинів достатньо одного основного підсвічування з яскравішою освітленістю касової зони. Для більшості непродовольчих відділів слід організувати світлове фон із загальним та акцентованим освітленням. Останнє застосовується для локального підсвічування стін, вітрин та островів з товарами, а також примірювальних.
Акцентоване освітлення магазину чи торгового залу дозволяє ширше розвернутися дизайнеру: одночасно сфокусувати увагу відвідувачів на товарі та внести світлову родзинку в інтер'єр. І це дуже важливо, адже у правильно освітленому приміщенні клієнт почувається комфортно та розслаблено, а значить більш схильний до того, щоб зробити покупку.
Світильники для торгового освітлення – широкий асортимент
Щоб світло допомагало продавати, необхідно правильно підібрати освітлювальні прилади. У 80% випадків для загального освітлення у магазинах використовуються світильники з люмінесцентними лампами, для акцентованого – з галогеновими. Останнім часом активно розвивається світлодіодне освітлення, яке застосовується як для локальних зон, так і як основне світло.
За своєю конструкцією світильники можуть бути кількох видів, що зумовлює їх застосування для різних торгових залів. Тип освітлювальних приладів залежить від площі, висоти та конфігурації приміщення, а також номенклатури товарів.
Растрові світильники
Це стельове обладнання, яке зазвичай застосовується для освітлення офісних та промислових підприємств, а також невисоких магазинів та торгових залів. Растрові світильники є корпусом у вигляді решітки, куди кріпляться люмінесцентні лампи. Решітка виконує дві функції – оберігає світильники від випадання та розсіює світло. Екранований корпус має білу або дзеркальну поверхню, вид покриття впливає на світлорозподіл. Растрові світильники, як правило, використовуються в торгових приміщеннях, де світло має бути цілодобово, оскільки кількість включень-вимкнень впливає на довговічність люмінесцентних ламп.
Світильники вбудовані даунлайт
Ці прилади точкового підсвічування зазвичай використовують для акцентування. Світильники даунлайт оснащені світлодіодними лампами і вбудовуються в стелю. Рівномірний розподіл освітлювальних приладів дозволяє висвітлювати товар із найменшим затемненням. LED-світильники даунлайт оснащені спеціальною оптичною системою, завдяки якій забезпечується потужний вузький світловий потік. Техніка цього виду чудово підходить для освітлення товарів, розташованих у горизонтальному положенні. Вона відмінно комбінується з трековою системою, яка розташована ближче до продукції та посилює яскравість товарної зони.
Магістральні світильники
Для отримання безперервного світла використовуються модульні системи. Лінійні світильники з'єднані між собою як механічним, і електричним способом. Магістральні прилади підвішуються на тросах до стелі та застосовуються в основному для торгових приміщень великої площі – супермаркетів та гіпермаркетів.
Трекові світильники
Це особливий вид освітлювальної техніки, що підвішується до треку. Завдяки спеціальній конструкції шинопроводу трекові світильники можна встановлювати практично будь-де: на стелі, стіні, шафі, торговому острові, похилій поверхні. Вони ефективні як основне, так і акцентне освітлення.
Інтенсивність освітлення (рівень освітленості)
Мінімальний рівень освітленості приміщення для торгівлі не повинен бути нижчим за 500 Лк (Люкс). Це міжнародна одиниця, що характеризує освітленість 1 м2 площі джерелом світла в 1 кд (кандела) з висоти 1 метр. Для деяких магазинів цілком достатньо 700-800 Лк, щоб покупцям було комфортно, у великих торгових центрах орендарі вимагають щоб інтенсивність освітлення була не нижче 1500-2000 Лк.
Колірна температура світла
Це дуже важлива величина, від якої залежить, наскільки комфортно сприймається освітлення. Колірна температура вимірюється в кельвінах і поділяється на три групи: тепле світло, денний (білий нейтральний) та білий холодний. Найкомфортнішою для сприйняття є колірна температура другої групи, вона знаходиться в діапазоні від 3500 до 5300 К.
Звертайтеся до нашого інтернет-магазин, і ми поможемо обрати оптимальний варіант освітлення вашого магазину. У нас ви можете купити світильники будь-якого виду. Вартість та технічні характеристики приладів вказані у картках товарів, для оптових покупців передбачена гнучка система скидок.